Kompleksowa pomoc w przypadku problemów w mieszkaniu lub w domu
Coraz więcej klientów ceni sobie kompleksową pomoc w razie problemów w domu. Dotyczy to awarii sprzętów czy instalacji domowych, organizacji remontów lub zaistnienia innych drobnych i uciążliwych niedogodności. Wpływa to na zmiany w sektorze ubezpieczeń nieruchomości.
Nie tylko odszkodowanie
Kilka lat wstecz assistance kojarzył się Polakom głównie z problemami z samochodem. Natomiast obecnie wielu klientów postrzega go już szerzej – jako usługi pomocowe lub ratunkowe.
Coraz więcej osób chce, aby ubezpieczyciel nie tylko wypłacał odszkodowanie, ale też organizował pomoc w trudnej sytuacji. Połowa klientów oczekuje kompleksowej organizacji remontu wraz z pokryciem jego kosztów w razie pożaru lub zalania. Rynek musi więc dostosować ofertę do potrzeb organizacji całego procesu doprowadzania mienia do stanu sprzed szkody.
Komu potrzebna naprawa po szkodzie?
Oferty bezgotówkowej likwidacji szkody w ubezpieczeniach mieszkaniowych pozwalają, np. na likwidację szkód zalaniowych lub spowodowanych przez dekarza, szklarza czy elektryka. Mogą pokrywać także zniszczenia powstałe w czasie włamania. Rzadko jednak spotyka się włączenie do oferty szkód pożarowych.
Usługa najbardziej przyciąga osoby bardzo zajęte, chcące „świętego spokoju”. Poza tym w kręgu zainteresowanych znajdują się posiadacze nieruchomości na wynajem oraz mali i średni przedsiębiorcy, przedstawiciele wolnych zawodów, w których interesie leży jak najszybszy powrót do działalności gospodarczej.
Wsparcie w codziennym życiu
Główne obszary, w których klienci oczekują wsparcia w zakresie nieruchomości to:
- problemy z budynkiem i jego otoczeniem: interwencje dekarza czy kominiarza, serwis instalacji solarnych czy pomp ciepła;
- serwis systemów, urządzeń i instalacji w domu: interwencja w razie awarii sprzętu AGD/RTV czy urządzeń biurowych, pomoc elektryka czy hydraulika, usługi związane z okresowymi przeglądami i serwisem instalacji gazowych, elektrycznych, kominiarskich i CO;
- usługi wykończeniowe: zarówno po szkodzie w mieszkaniu, jak też np. w sytuacji potrzeby dostosowania mieszkania do potrzeb osoby niepełnosprawnej w wyniku wypadku:
- usługi uzupełniające: np. przechowywanie mienia w czasie usuwania szkody, poszukiwania przyczyny szkody, deratyzacja.
Oczywiście najlepiej, kiedy wszystkie wymienione obszary są połączone w ramach jednego ubezpieczenia, ponieważ zapewnia to kompleksowy zakres usług oraz atrakcyjne stawki usług.
Napisz do nas
Wiadomość została pomyślnie wysłana
Wystapił błąd podczas wysyłania wiadomości
ul. Domaniewska 39 (III piętro)
02-672 Warszawa